Słowa kluczowe ang. keywords to jeden
lub więcej wyrazów, które użytkownicy wpisują do wyszukiwarki
Google, aby znaleźć potrzebne im informacje np. strony mobilne
Kraków.
Można wyróżnić kilka typów fraz
kluczowych
Frazy „długie ogony” ang.
long-tail to słowa zawierające więcej niż dwa wyrazy, dokładnie
sprecyzowane zwroty np. rowery miejskie serwis, sportowe buty do
biegania. Pozycjonowanie tych słów jest raczej proste, ponieważ są
doprecyzowane.
Ogólne wyrazy kluczowe – to krótkie, sprecyzowane słowa, np. wycieczki, samochód, rower. Pozycjonowanie takich słów kluczowych jest bardzo trudne, ponieważ jest bardzo duża konkurencyjność na rynku.
Nazwa firmy ang. brand (marka), zwane
także kluczami brandowymi. Pomagają użytkownikom znaleźć firmę,
której nazwę znają, ale nie wiedzą jaki jest adres strony
internetowej.
Odpowiednia analiza słów kluczowych
jest kluczem do udanych działań marketingowych, tym samym do
sukcesu biznesu internetowego.
Bardzo istotną sprawą w wyborze słów
kluczowych jest ich konkurencyjność w wyszukiwarce. Od jej poziomu
zależy koszt pozycjonowania konkretnej witryny oraz czas działań
SEO. Konkurencyjność danych słów zależy od branży, liczby firm
konkurencyjnych, optymalizacji strony pod kątem wyszukiwania fraz,
ilości linków odsyłających do strony konkurenta (im więcej
dobrych linków posiada konkurencja, tym ciężka walka o pozycję).
Trzy ważne uwagi
1. Pamiętaj wielkość liter nie ma
znaczenia.
2. Odmiana wyrazów to dobry pomysł na
urozmaicenie fraz.
3. Nie zamieszczaj słów kluczowych z
błędem ortograficznym lub literówkami, Google automatycznie
poprawia pisownie.
Narzędzia do planowania słów
kluczowych
Najpowszechniejszym narzędziem do
wybierania słów kluczowych pod pozycjonowanie jest Google AdWords,
w którym płacisz tylko za wynik. Program umożliwia zwrócenie
uwagi większej liczby klientów, dociera do nich, gdy potrzebują
tego co oferujesz. Dzięki swojej powszechności pozwala reklamować
się globalnie i lokalnie. Korzystając z Google AdWord: Keyword Planner możesz łatwo sprawdzić konkretne frazy, ich
konkurencyjność i cenę. Oto kilka kroków jak to zrobić:
- Zaloguj się na stronie www.google.pl/adwords/.
- W górnym pasku menu znajdują się Narzędzia → Planer Słów Kluczowych.
- Następnie wybierz opcję, jakie działania chcesz podjąć. By planować słowa wybierz Szukaj propozycji nowych słów kluczowych i grup reklam.
- Wpisz swoją propozycję w miejscu wyszukiwania i kliknij Wyświetl propozycje.
- Przeanalizuj wyniki wyszukiwania i zobacz jaką konkurencyjność ma dana fraza oraz inne propozycje z nią związane.
Zwróć uwagę na to, że niektóre
słowa kluczowe są wyszukiwane sezonowo, np. tylko w maju.
Uzależnione są od pory roku lub miesięcy.
Źródło: adwords.google.com,
boostsuite.com
Dziękuję za ciekawy wpis. Sam od jakiegoś czasu próbuję zdobyć nieco informacji dotyczących właśnie pozycjonowania. Moim zdaniem jest ono jednym ze skuteczniejszych form promocji. Sam fakt, że dana strona www pojawia się wysoko w wynikach wyszukiwania zwiększa szanse na uzyskanie dodatkowych odwiedzin na stronie, a przez to zdobycie zainteresowania daną ofertą. Teraz usługi pozycjonowania oferuje wiele firm, chociażby Ideo Sp. z o.o. - http://www.ideo.pl/emarketing/pozycjonowanie/.
OdpowiedzUsuń