Analiza ruchu w sieci może być bardzo
przydatnym narzędziem. Lecz zanim podejmiesz próbę odczytu danych,
dowiedz się na co należy wrócić szczególną uwagę.
Statystki ruchu na stronie możesz
uzyskać z różnych miejsc:
Firmy hostingowe - posiadają
podstawowe informacje dotyczące ruchu w sieci, analizują je i
wykorzystują, tworząc raporty. Możesz zwrócić się do nich z
prośbą o ich udostępnienie. Jeśli jednak nie masz pojęcia, jak
zabrać się za ich odczyt, zacznij od interpretacji podstawowych
danych, wylicz ilu użytkowników średnio wychodziło na stronę:
dziennie, tygodniowo i miesięcznie. Najpowszechniejszym analizerem
po stronie serwera jest Webalizer, który generuje statystyki.
Google Analytics – umożliwia
samodzielną analizę i raportowanie ruchu na witrynie. Jest to
bardzo rozbudowane narzędzie Google, pozwalające monitorować ruch,
sprzedaż oraz konwersję. Dzięki zastosowaniu Google Analytics
możesz dowied
zieć się, w jaki sposób użytkownicy korzystali ze
strony, dokąd dotarli i w jakim momencie zakończyli wizytę. Da Ci
to możliwość ustalenia kiedy i dlaczego potencjalny klient
zrezygnował z przeglądania strony.
Monitorowanie pozycji strony
Jeśli chcesz monitorować pozycję
swojej strony lub strony pozycjonowanej (należącej do klienta),
możesz skorzystać z pomocy Stat4Seo. To narzędzie umożliwiające
codzienny, automatyczny przegląd pozycjonowanych fraz, zapisując je
w bazie, dzięki czemu w łatwy sposób możesz przeglądać i
analizować wyniki.
Cel analizy ruchu na stronie
Celem oceny ruchu na stronie jest
analiza zachowania użytkownika. Sprawdzenie, jakie operacje wykonał,
i ewentualnie dlaczego i w którym momencie opuścił witrynę. Jeśli
użytkownik szybko opuszcza stronę, trzeba przeanalizować jego
zachowanie i zastanowić się, co spowodowało taką reakcję. A
następnie wyeliminować wszelkie problemy, które mogły do tego
doprowadzić.
Statystyki ruchu na stronie pozwolą
określić efektywne i nieafektywne elementy twojej strony
internetowej. Bardzo możliwe, że masz ustawione złe słowa
kluczowe, a użytkownik wchodzący na twoją stronę wcale nie szukał
twoich produktów, tylko zupełnie innych, i dlatego szybko stamtąd
wyszedł. Kolejnym powodem rezygnacji może być kolorystyka lub
grafika na stronie, myląca użytkownik, który następnie kończy
wizytę. Może treści są słabej jakości albo dotarcie do
interesujących informacji zajmuje zbyt wiele czasu, nużąc
użytkownika szukaniem.
Informacje, jakie można uzyskać
poprzez analizę ruchu na stronie są bardzo wartościowe dla udanej
kampanii marketingowej. Pomagają jeszcze bardziej uskuteczniać
działania, prowadząc do coraz to lepszych wyników.
Jeśli twoje statystki wypadają coraz
lepiej oznacza to, że udało się osiągnąć zamierzony cel, a
twoja marka jest rozpoznawalna w sieci. A to właśnie prowadzi do
sukcesu biznesu internetowego. Natomiast gdy statystyki powypadają
blado, skontaktuj się ze specjalistami, którzy na pewno posłużą
dobrą radą i pomogą Ci wygenerować ruch na twojej witrynie.
Źródło: stat4seo.pl, boostsuite.com,
google.com, webalizer.org, pl.wikipedia.org
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz