wtorek, 17 marca 2015

Statystyki ruchu na stronie WWW

Analiza ruchu w sieci może być bardzo przydatnym narzędziem. Lecz zanim podejmiesz próbę odczytu danych, dowiedz się na co należy wrócić szczególną uwagę.

Statystki ruchu na stronie możesz uzyskać z różnych miejsc:

Firmy hostingowe - posiadają podstawowe informacje dotyczące ruchu w sieci, analizują je i wykorzystują, tworząc raporty. Możesz zwrócić się do nich z prośbą o ich udostępnienie. Jeśli jednak nie masz pojęcia, jak zabrać się za ich odczyt, zacznij od interpretacji podstawowych danych, wylicz ilu użytkowników średnio wychodziło na stronę: dziennie, tygodniowo i miesięcznie. Najpowszechniejszym analizerem po stronie serwera jest Webalizer, który generuje statystyki.

Google Analytics – umożliwia samodzielną analizę i raportowanie ruchu na witrynie. Jest to bardzo rozbudowane narzędzie Google, pozwalające monitorować ruch, sprzedaż oraz konwersję. Dzięki zastosowaniu Google Analytics możesz dowied
zieć się, w jaki sposób użytkownicy korzystali ze strony, dokąd dotarli i w jakim momencie zakończyli wizytę. Da Ci to możliwość ustalenia kiedy i dlaczego potencjalny klient zrezygnował z przeglądania strony.


Monitorowanie pozycji strony

Jeśli chcesz monitorować pozycję swojej strony lub strony pozycjonowanej (należącej do klienta), możesz skorzystać z pomocy Stat4Seo. To narzędzie umożliwiające codzienny, automatyczny przegląd pozycjonowanych fraz, zapisując je w bazie, dzięki czemu w łatwy sposób możesz przeglądać i analizować wyniki.


Cel analizy ruchu na stronie

Celem oceny ruchu na stronie jest analiza zachowania użytkownika. Sprawdzenie, jakie operacje wykonał, i ewentualnie dlaczego i w którym momencie opuścił witrynę. Jeśli użytkownik szybko opuszcza stronę, trzeba przeanalizować jego zachowanie i zastanowić się, co spowodowało taką reakcję. A następnie wyeliminować wszelkie problemy, które mogły do tego doprowadzić.

Statystyki ruchu na stronie pozwolą określić efektywne i nieafektywne elementy twojej strony internetowej. Bardzo możliwe, że masz ustawione złe słowa kluczowe, a użytkownik wchodzący na twoją stronę wcale nie szukał twoich produktów, tylko zupełnie innych, i dlatego szybko stamtąd wyszedł. Kolejnym powodem rezygnacji może być kolorystyka lub grafika na stronie, myląca użytkownik, który następnie kończy wizytę. Może treści są słabej jakości albo dotarcie do interesujących informacji zajmuje zbyt wiele czasu, nużąc użytkownika szukaniem.

Informacje, jakie można uzyskać poprzez analizę ruchu na stronie są bardzo wartościowe dla udanej kampanii marketingowej. Pomagają jeszcze bardziej uskuteczniać działania, prowadząc do coraz to lepszych wyników.

Jeśli twoje statystki wypadają coraz lepiej oznacza to, że udało się osiągnąć zamierzony cel, a twoja marka jest rozpoznawalna w sieci. A to właśnie prowadzi do sukcesu biznesu internetowego. Natomiast gdy statystyki powypadają blado, skontaktuj się ze specjalistami, którzy na pewno posłużą dobrą radą i pomogą Ci wygenerować ruch na twojej witrynie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz