środa, 11 marca 2015

Smartfon przyszłością reklamy

Korzystając ze smartfona, przeglądając aplikację bardzo często można natrafić na nagle wyświetlające się reklamy, którzy nie da się w prosty sposób zamknąć. Zazwyczaj przycisk „Zamknij” lub po prostu „X” jest mikroskopijnej wielkości, niedostosowanej do naszego palca. Co za tym idzie klikając na opcję wyjścia automatycznie zostajemy przeniesieni do strony firmy, która reklamowała się na banerze. Taka sytuacja zmusza nas do załadowania witryny, która siłą rzeczy nas nie interesuje.

Badania pokazują, że ponad połowa wyświetleń reklamy poprzez telefon komórkowy jest po prostu przypadkowa. Wynikająca z niemożności zamknięcia wyskakującego baneru. Dalego tak ważna jest właściwa budowa reklamy.


Potencjał urządzeń mobilnych

Kluczowym elementem mobilnego świata jest potencjał jaki drzemie w urządzeniach przenośnych. Ich powszechność stale rośnie. Polacy zaczynają coraz częściej korzystać ze smartfona jak z komputera przeglądając pocztę, informacje ze świata, korzystając z aplikacji czy po prostu robiąc zakupy w prosty i szybki sposób.

Bardzo wiele błędów przy zamieszczaniu banera popełniają sami reklamodawcy. Chcą, aby ich reklama była widoczna – to zrozumiałe, ale trzeba także pomyśleć o o użytkownika korzystających z urządzeń. Nie każdy lubi być wplątany w sytuacje bez albo tylko z jednym wyjściem, jakim jest załadowanie w przeglądarce reklamującej się strony.


Nie pozwól, aby twoja reklama była narażona na ślepotę banerową (więcej na ten temat) zaplanuj ją z głową. Oto kilka pomysłów na skuteczną reklamę mobilną:

Reklamy natywne to proces długotrwały, ale dający pożądane efekty. Reklama jest przystosowana do ograniczonej powierzchni ekranu telefonów komórkowych. Dzięki zastosowaniu tej reklamy nie wprowadza się użytkownika w błąd, ani nie wywołuje w nim negatywnych emocji.

Aplikacje to niestandardowa forma reklam, ma na celu utrwalić daną markę. Cechują się opłacalnością ponieważ użytkownicy z chęcią korzystają z funkcji dobrze zaprojektowanego projektu. Reklama bezpośrednio dociera do ludzi zainteresowanych danym tematem.

Reklamy zależne od lokalizacji, dostosowana do miejsca, w którym znajduje się użytkownik. Reklama dociera do kluczowych klientów, co przekłada się z powodzeniem na sprzedaż ofert firmy.

Banery multimedialne skupiają w sobie dźwięk i obraz. Stosowane są, aby skutecznie przyciągnąć uwagę odbiorcy. Sprawdzają się przy reklamowaniu produktów codziennego użytku.

Pamiętaj, że w urządzeniach przenośnych zdecydowanie nie sprawdzają się reklamy statyczne. Planując swoją kampanie reklamową weź pod uwagę wszystkie powyższe czynniki i dostosuj ją do potrzeb odbiorców. Unikniesz dzięki temu niepowodzeń wynikających ze źle dobranej metody przekazu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz