Korzystając ze smartfona, przeglądając
aplikację bardzo często można natrafić na nagle wyświetlające
się reklamy, którzy nie da się w prosty sposób zamknąć.
Zazwyczaj przycisk „Zamknij” lub po prostu „X” jest
mikroskopijnej wielkości, niedostosowanej do naszego palca. Co za
tym idzie klikając na opcję wyjścia automatycznie zostajemy
przeniesieni do strony firmy, która reklamowała się na banerze.
Taka sytuacja zmusza nas do załadowania witryny, która siłą
rzeczy nas nie interesuje.
Badania pokazują, że ponad połowa
wyświetleń reklamy poprzez telefon komórkowy jest po prostu
przypadkowa. Wynikająca z niemożności zamknięcia wyskakującego
baneru. Dalego tak ważna jest właściwa budowa reklamy.
Potencjał urządzeń mobilnych
Kluczowym elementem mobilnego świata
jest potencjał jaki drzemie w urządzeniach przenośnych. Ich
powszechność stale rośnie. Polacy zaczynają coraz częściej
korzystać ze smartfona jak z komputera przeglądając pocztę,
informacje ze świata, korzystając z aplikacji czy po prostu robiąc
zakupy w prosty i szybki sposób.
Bardzo wiele błędów przy
zamieszczaniu banera popełniają sami reklamodawcy. Chcą, aby ich
reklama była widoczna – to zrozumiałe, ale trzeba także pomyśleć
o o użytkownika korzystających z urządzeń. Nie każdy lubi być
wplątany w sytuacje bez albo tylko z jednym wyjściem, jakim jest
załadowanie w przeglądarce reklamującej się strony.
Nie pozwól, aby twoja reklama była
narażona na ślepotę banerową (więcej na ten temat) zaplanuj ją
z głową. Oto kilka pomysłów na skuteczną reklamę mobilną:
Reklamy natywne to proces
długotrwały, ale dający pożądane efekty. Reklama jest
przystosowana do ograniczonej powierzchni ekranu telefonów
komórkowych. Dzięki zastosowaniu tej reklamy nie wprowadza się
użytkownika w błąd, ani nie wywołuje w nim negatywnych emocji.
Aplikacje to niestandardowa
forma reklam, ma na celu utrwalić daną markę. Cechują się
opłacalnością ponieważ użytkownicy z chęcią korzystają z
funkcji dobrze zaprojektowanego projektu. Reklama bezpośrednio
dociera do ludzi zainteresowanych danym tematem.
Reklamy zależne od lokalizacji,
dostosowana do miejsca, w którym znajduje się użytkownik. Reklama
dociera do kluczowych klientów, co przekłada się z powodzeniem na
sprzedaż ofert firmy.
Banery multimedialne skupiają w
sobie dźwięk i obraz. Stosowane są, aby skutecznie przyciągnąć
uwagę odbiorcy. Sprawdzają się przy reklamowaniu produktów
codziennego użytku.
Pamiętaj, że w urządzeniach
przenośnych zdecydowanie nie sprawdzają się reklamy statyczne.
Planując swoją kampanie reklamową weź pod uwagę wszystkie
powyższe czynniki i dostosuj ją do potrzeb odbiorców. Unikniesz
dzięki temu niepowodzeń wynikających ze źle dobranej metody
przekazu.
Źródło: flite.com, pl.wikipedia.org, businessinsider.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz