Czy wiesz, że Google zmienia
zasady?
Już wkrótce strona nieprzyjazna dla
wyszukiwarek mobilnych będzie pomijana w wynikach wyszukiwania. To
kara dla właścicieli witryn nieoptymalizowanych pod urządzenia
przenośne.
Dlaczego Google podjął takie
kroki?
Liczba użytkowników korzystających z
urządzeń mobilnych stale rośnie. Google chce zapewnić im jak
najwyższą jakość i komfort korzystania ze stron internetowych.
Błędne przekierowania wynikające z
faktu, że niektóre witryny używają różnych adresów URL dla
wersji dekstopowej i mobilnej. Problem polega na tym, że strona na
komputery stacjonarne nieodpowiednio przekieruje użytkownika
korzystającego z telefonu lub tabletu, np. tylko do strony głównej
witryny.
Widok error page. Witryna internetowa
przekierowuje bezpośrednio na stronę błędu. Przy korzystaniu z
wersji desktopowej ten problem nie występuje.
Jakie konsekwencje?
Google przedstawia statystyki mówiące
aż o 70% polskich stron internetowych nieprzyjaznych urządzeniom
przenośnym. I ostrzega, że po wprowadzeniu zmian, polegających na
nieuwzględnianiu takich stron w wynikach wyszukiwania może dojść
do utraty 30% użytkowników.
Komu zagraża zmiana?
Zmiany zagrażają nie tylko witrynom
bez wersji mobilnej ale także stronom mobilnym kiepskiej jakości,
które także mogą zostać wykluczone z wyników wyszukiwania. Z
czego to wynika? Google może uznać witrynę jako nieprzydatną
użytkownikom urządzeń przenośnych.
Jaki jest cel takich działań?
Celem takich zmian ma być pełna
mobilizacja właścicieli witryn do stworzenia dobrze działającej
wersji mobilnej strony. A także docenienie i wykorzystywanie
potencjału smartfonów i tabletów.
Co powinienem zrobić?
Urządzenia przenośnie i strony mobilne niosą ze sobą przyszłość. Idź w ich kierunku.
Skontaktuj się ze specjalistami, którzy pomogą Ci sprostać
wymaganiom Google.
Sprawdź sam czy
Twoja strona jest przyjazna urządzeniom mobilnym:
Wpisz adres URL i
dowiedz się czy spełniasz kryteria Google.
Źródło: google.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz