czwartek, 26 marca 2015

Skuteczny mailing – nie daj się wrzucić do Spamu

Czym jest mailing?

Mailingi to wiadomości reklamowe przesyłane pocztą elektroniczną do potencjalnych klientów, którzy zadeklarowali chęć otrzymywania informacji. E-mail marketing staje coraz popularniejszy i atrakcyjniejszy. Wiadomości mają rozbudowaną formę graficzną, są zapisane w języku HTML. Ich postać ma cieszyć oko i zachęcać do zakupu produktów i usług.

Co powinna zawierać wiadomość mailingowa?

Dobrze zbudowana wiadomość powinna zawierać nadawcę i jego dane kontaktowe, w tym zwrotny adres e-mail oraz adres do korespondencji. W treści powinien znajdować się krótki temat mailingu. Zadbaj o jakość Twojej reklamy, aby nie została wrzucona do Spamu, czyli niechcianych wiadomości.

Jak powinna wyglądać wiadomość mailingowa?

E-mail reklamowy powinien przykuwać uwagę odbiorcy. Jednak nie może zawierać zbyt wiele elementów rozpraszających. Treść musi być ciekawa i zachęcać użytkownika do zainteresowana się danym produktem czy marką.

Do kogo powinna być skierowana wiadomość?

Zbadaj rynek i dobrze wybierz grupę docelową dla Twojej reklamy. Dzięki temu masz większe szanse na powodzenie. Znając odbiorców wiadomości możesz dostosować do nich treść wiadomości używając odpowiednich zwrotów „Cześć” czy „Szanowni Państwo”.

 Kiedy najlepiej wysyłać mailingi?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko uzależnione jest od grupy docelowej kampanii. Jeśli wysyłasz wiadomość reklamową do firm pamiętaj, że w poniedziałek w skrzynce zalega dużo informacji z weekendu, w piątek natomiast wszyscy myślą już o wolnych dniach, więc nie mają ochoty czytać Twojej oferty. Najoptymalniejszym rozwiązaniem wydaje się wysyłanie wiadomości mailingowych we wtorek lub środę.

Badania pokazują, że najwięcej e-maili otwieranych jest w pierwszej do szóstej godziny od wysłania wiadomości. Najmniej kliknięć w reklamę występuje w nocy.

W przypadku klienta indywidualnego najlepiej sprawdza się opcja wysyłania mailingów rano w porze śniadania oraz kawy, a także po południu ok. godziny 16, w porywach do 18. Kampania sprawdza się także w godzinach późnowieczornych, gdy każdy po całym dniu znajdzie choć chwilę dla siebie oraz czas na przejrzenie poczty.

Skutki złej kampanii

Pamiętaj, nieumiejętnie poprowadzona kampania mailingowa może tylko zaszkodzić Twojej firmie i zniechęcić klientów do korzystania z Twoich usług. Zaplanuj więc swoje działania ostrożnie i rozsądnie. Większość użytkowników unika reklam, zwróć ich uwagę i zachęć do zapoznania się z ofertą Twojej firmy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz