Czym jest mailing?
Mailingi to wiadomości reklamowe
przesyłane pocztą elektroniczną do potencjalnych klientów, którzy
zadeklarowali chęć otrzymywania informacji. E-mail marketing staje
coraz popularniejszy i atrakcyjniejszy. Wiadomości mają rozbudowaną
formę graficzną, są zapisane w języku HTML. Ich postać ma
cieszyć oko i zachęcać do zakupu produktów i usług.
Dobrze zbudowana wiadomość powinna
zawierać nadawcę i jego dane kontaktowe, w tym zwrotny adres e-mail
oraz adres do korespondencji. W treści powinien znajdować się
krótki temat mailingu. Zadbaj o jakość Twojej reklamy, aby nie
została wrzucona do Spamu, czyli niechcianych wiadomości.
Jak powinna wyglądać wiadomość
mailingowa?
E-mail reklamowy powinien przykuwać
uwagę odbiorcy. Jednak nie może zawierać zbyt wiele elementów
rozpraszających. Treść musi być ciekawa i zachęcać użytkownika
do zainteresowana się danym produktem czy marką.
Do kogo powinna być skierowana
wiadomość?
Zbadaj rynek i dobrze wybierz grupę
docelową dla Twojej reklamy. Dzięki temu masz większe szanse na
powodzenie. Znając odbiorców wiadomości możesz dostosować do
nich treść wiadomości używając odpowiednich zwrotów „Cześć”
czy „Szanowni Państwo”.
Na to pytanie nie
ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko uzależnione jest od grupy
docelowej kampanii. Jeśli wysyłasz wiadomość reklamową do firm
pamiętaj, że w poniedziałek w skrzynce zalega dużo informacji z
weekendu, w piątek natomiast wszyscy myślą już o wolnych dniach,
więc nie mają ochoty czytać Twojej oferty. Najoptymalniejszym
rozwiązaniem wydaje się wysyłanie wiadomości mailingowych we
wtorek lub środę.
Badania pokazują,
że najwięcej e-maili otwieranych jest w pierwszej do szóstej
godziny od wysłania wiadomości. Najmniej kliknięć w reklamę
występuje w nocy.
W przypadku
klienta indywidualnego najlepiej sprawdza się opcja wysyłania
mailingów rano w porze śniadania oraz kawy, a także po południu
ok. godziny 16, w porywach do 18. Kampania sprawdza się także w
godzinach późnowieczornych, gdy każdy po całym dniu znajdzie choć
chwilę dla siebie oraz czas na przejrzenie poczty.
Skutki złej kampanii
Pamiętaj, nieumiejętnie poprowadzona
kampania mailingowa może tylko zaszkodzić Twojej firmie i
zniechęcić klientów do korzystania z Twoich usług. Zaplanuj więc
swoje działania ostrożnie i rozsądnie. Większość użytkowników
unika reklam, zwróć ich uwagę i zachęć do zapoznania się z
ofertą Twojej firmy.
Źródło: pl.wikipedia.org, forbes.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz