piątek, 13 marca 2015

Korzyści z SEO dla twojej firmy

Czym jest SEO?

SEO, a więc z ang. search engine optimization to szereg działań podjętych przez specjalistów, w celu bezproblemowego odnaleźć strony internetowej w wyszukiwarkach.

Czy Twoja strona cieszy się dużą popularnością w wyszukiwarkach internetowych? Jeśli łatwo ją znaleźć to widać, że podejmujesz słuszne działania SEO. Natomiast, gdy trudno odnaleźć twoja stronę w sieci – pomyśl o możliwościach, jakie daje właściwe pozycjonowanie. 

Czas trwania działań

Po pierwsze należy zaznaczyć, że proces pozycjonowania strony zajmuje bardzo dużo czasu. Więc nie ukrywajmy, nie ma co spodziewać się pożądanych wyników niedługim czasie. Aby móc podjąć działania SEO najpierw trzeba pomyśleć o optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek. Jeśli tego nie zrobisz pozycjonowanie twojej strony potrwa znacznie dłużej niż powinno i może nie przynieść zadowalających efektów.


Strategia działania

Jeśli sam zajmujesz się pozycjonowaniem strony lub korzystasz z usług specjalistów z pewnością wiesz jak istotna jest dobra strategia działania, która pozwoli generować większy ruch na stronie. Co za tym idzie pozyskanie większej liczby klientów, zwiększenie sprzedaży i poprawienie wydajność firmy.

Zastanów się, jak często sam szukasz czegoś w Internecie i do ilu stron wyszukiwarki się ograniczasz. Aż 60 % ludzi klika w wyniki znajdujące się w czołówce, nawet nie w pierwszej dziesiątce, tylko na 1-3 miejscu. Dlatego konieczne jest wdrożenie strategii, która pomoże twojej stronie uzyskać jak najwyższą pozycje w wyszukiwarce.

Wysoki PageRank

Wysoka pozycja w wyszukiwarce to także wyższy PageRank (PR) twojej strony. Czym jest PR? To metoda indeksowania stron po ich jakości. Wyniki PR przedstawienie są w wartościach liczbowych 1-10. Założenie jest proste - im wyższy PageRank, tym wyższy pozycja w wyszukiwarce. Mimo iż sama punktacja nie wpływa bezpośrednio na miejsce wyniku wyszukiwania twojej strony, jest jednak wyznacznikiem jakości serwisu. Oznacza to, że do twojej witryny prowadzi wiele linków, odnośników na innych wysoko-punktowanych stronach. Dla wyszukiwarki znaczy to jedno: skoro ktoś poleca tę witrynę jest ona popularna i można jej zaufać.

Mimo iż uzyskanie bardzo wysokiego PR jest niemal niemożliwe (strony Google), warto pokusić się o uzyskanie 4-6 punktów w tej skali. Z pewnością wpłynie to na sprzedaż oferowanych usług.

Porady dla przedsiębiorców

  • Działania SEO
SEO to najlepszy sposób pozyskiwania i utrzymania internetowych klientów.

  • Konwersja
Odpowiedni współczynnik konwersji [możesz przeczytać tutaj] zapewni, iż klient pozostanie wierny marce, jeśli strona będzie łatwa, skuteczna w obsłudze.

  • Świadomość marki
Budowanie świadomości marki, korzystne jeśli strona jest odpowiednio zoptymalizowana. Konsumenci łatwiej ufają markom, które znajdują się na wyższych pozycjach wyszukiwania.

  • Wizerunek firmy
Mimo, iż biznes w Internecie jest bardzo konkurencyjny i wielu myśli, ze nieopłacalny, bo tylko niektórzy są w stanie uzyskać wysoki wynik wyszukiwania. Nic bardziej mylnego wizerunek firmy trzeba odpowiednio budować, nie pozwól na to, aby użytkownik usilnie próbował znaleźć twoją stronę w sieci. Wyjdź mu naprzeciw.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz