Czym jest SEO?
SEO, a więc z ang. search
engine optimization to szereg działań podjętych przez
specjalistów, w celu bezproblemowego odnaleźć strony internetowej
w wyszukiwarkach.
Czy Twoja strona cieszy się dużą
popularnością w wyszukiwarkach internetowych? Jeśli łatwo ją
znaleźć to widać, że podejmujesz słuszne działania SEO.
Natomiast, gdy trudno odnaleźć twoja stronę w sieci – pomyśl o
możliwościach, jakie daje właściwe pozycjonowanie.
Po pierwsze należy zaznaczyć, że
proces pozycjonowania strony zajmuje bardzo dużo czasu. Więc nie
ukrywajmy, nie ma co spodziewać się pożądanych wyników niedługim
czasie. Aby móc podjąć działania SEO najpierw trzeba pomyśleć o
optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek. Jeśli tego nie
zrobisz pozycjonowanie twojej strony potrwa znacznie dłużej niż
powinno i może nie przynieść zadowalających efektów.
Strategia działania
Jeśli sam zajmujesz się
pozycjonowaniem strony lub korzystasz z usług specjalistów z
pewnością wiesz jak istotna jest dobra strategia działania, która
pozwoli generować większy ruch na stronie. Co za tym idzie
pozyskanie większej liczby klientów, zwiększenie sprzedaży i
poprawienie wydajność firmy.
Zastanów się, jak często sam szukasz
czegoś w Internecie i do ilu stron wyszukiwarki się ograniczasz. Aż
60 % ludzi klika w wyniki znajdujące się w czołówce, nawet nie w
pierwszej dziesiątce, tylko na 1-3 miejscu. Dlatego konieczne jest
wdrożenie strategii, która pomoże twojej stronie uzyskać jak
najwyższą pozycje w wyszukiwarce.
Wysoka pozycja w wyszukiwarce to także
wyższy PageRank (PR) twojej strony. Czym jest PR? To metoda
indeksowania stron po ich jakości. Wyniki PR przedstawienie są w
wartościach liczbowych 1-10. Założenie jest proste - im wyższy
PageRank, tym wyższy pozycja w wyszukiwarce. Mimo iż sama punktacja
nie wpływa bezpośrednio na miejsce wyniku wyszukiwania twojej
strony, jest jednak wyznacznikiem jakości serwisu. Oznacza to, że
do twojej witryny prowadzi wiele linków, odnośników na innych
wysoko-punktowanych stronach. Dla wyszukiwarki znaczy to jedno: skoro
ktoś poleca tę witrynę jest ona popularna i można jej zaufać.
Mimo iż uzyskanie bardzo wysokiego PR
jest niemal niemożliwe (strony Google), warto pokusić się o
uzyskanie 4-6 punktów w tej skali. Z pewnością wpłynie to na
sprzedaż oferowanych usług.
Porady dla przedsiębiorców
- Działania SEO
SEO to najlepszy sposób pozyskiwania i
utrzymania internetowych klientów.
- Konwersja
Odpowiedni współczynnik konwersji
[możesz przeczytać tutaj] zapewni, iż klient pozostanie wierny
marce, jeśli strona będzie łatwa, skuteczna w obsłudze.
- Świadomość marki
Budowanie świadomości marki,
korzystne jeśli strona jest odpowiednio zoptymalizowana. Konsumenci
łatwiej ufają markom, które znajdują się na wyższych pozycjach
wyszukiwania.
- Wizerunek firmy
Mimo, iż biznes w Internecie jest
bardzo konkurencyjny i wielu myśli, ze nieopłacalny, bo tylko
niektórzy są w stanie uzyskać wysoki wynik wyszukiwania. Nic
bardziej mylnego wizerunek firmy trzeba odpowiednio budować, nie
pozwól na to, aby użytkownik usilnie próbował znaleźć twoją
stronę w sieci. Wyjdź mu naprzeciw.
Źródło: boostsuite.com, pl.wikipedia.org
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz