Czy wiesz, że tylko 1 na
1000 osób poprzez kliknięcie w reklamę graficzną, zdecyduje się
kontynuować podjęte działania? Nie ma się co dziwić, że
zjawisko ślepoty banerowej (ang. banner blindness)
jest prawdziwym polem walki dla reklamodawców.
Większość użytkowników internetu jest negatywnie nastawiona do ciągle zalewających reklam graficznych, tekstowych, animacyjnych. A wszystko dzieje się po to, aby przykuć uwagę odbiorców do reklamowanych treści i podnieść współczynnik sprzedaży produktów.
Jak powinna wyglądać reklama, aby nie groziła jej ślepota banerowa? Jak dotrzeć do użytkownika, który jest już przeciążony ilością spadających na niego przekazów reklamowych? Zastosuj się do poniższych wskazówek, aby uzyskać pożądany efekt i odpowiednio zoptymalizować reklamę.
Większość użytkowników internetu jest negatywnie nastawiona do ciągle zalewających reklam graficznych, tekstowych, animacyjnych. A wszystko dzieje się po to, aby przykuć uwagę odbiorców do reklamowanych treści i podnieść współczynnik sprzedaży produktów.
Jak powinna wyglądać reklama, aby nie groziła jej ślepota banerowa? Jak dotrzeć do użytkownika, który jest już przeciążony ilością spadających na niego przekazów reklamowych? Zastosuj się do poniższych wskazówek, aby uzyskać pożądany efekt i odpowiednio zoptymalizować reklamę.
1.
Odpowiednia i stosowna
Odbiorcy chętniej zauważą reklamę jeśli treści na niej zamieszczone są dla niego istotne. Temat reklamy powinien być szybko i sprawnie uzupełniany o nowe, przydatne i zrozumiałe dla widzów, informacje.
Odbiorcy chętniej zauważą reklamę jeśli treści na niej zamieszczone są dla niego istotne. Temat reklamy powinien być szybko i sprawnie uzupełniany o nowe, przydatne i zrozumiałe dla widzów, informacje.
Dobrym pomysłem jest
aktualizowanie kampanii względem obecnie panujących problemów
społecznych. Gdy poruszasz aktualne tematy, łatwo jest przykuć
uwagę użytkownika. Wynika to z faktu, iż teraz żyje on w toku
informacji dotyczących konkretnego zjawiska.
2. Interaktywna
Jak zachęcić użytkownika do kliknięcia w reklamę, najlepiej nie przerywaj mu czynności, którą obecnie wykonuje np. czyta artykuł. Co chwilę wyskakujący banner, wcale nie zachęci odbiorcy do przeczytania jego zawartości. Gorzej, gdy utrwali mu nieprzyjemne interakcje z daną marką.
3.
Wzrokowa
Najbardziej frustrujące dla użytkowników są ogromne, wielowymiarowe ogłoszenia, które trudno jest zamknąć. Sytuacja pogarsza się, gdy do wizualnego przedstawienia dołączy głośna muzyka, której nie da się szybko wyłączyć. Jest to rozwiązanie szczególnie uciążliwe dla odbiorcy. Nie ma co liczyć, że im większa reklama, im dłużnej się ją zamyka tym bardziej utrwali się wzrokowo. Skutek takiego postępowania może być zupełnie odwrotny.
2. Interaktywna
Jak zachęcić użytkownika do kliknięcia w reklamę, najlepiej nie przerywaj mu czynności, którą obecnie wykonuje np. czyta artykuł. Co chwilę wyskakujący banner, wcale nie zachęci odbiorcy do przeczytania jego zawartości. Gorzej, gdy utrwali mu nieprzyjemne interakcje z daną marką.
Skuteczność
reklamy opiera się na jej interaktywności. Użytkownik powinien
pełnić aktywną rolę w procesie, czuć się zauważony i
zaangażowany. Głównym celem reklamowym jest zachęcenie
użytkownika do zapoznania się z ofertą danego produktu.
Najbardziej frustrujące dla użytkowników są ogromne, wielowymiarowe ogłoszenia, które trudno jest zamknąć. Sytuacja pogarsza się, gdy do wizualnego przedstawienia dołączy głośna muzyka, której nie da się szybko wyłączyć. Jest to rozwiązanie szczególnie uciążliwe dla odbiorcy. Nie ma co liczyć, że im większa reklama, im dłużnej się ją zamyka tym bardziej utrwali się wzrokowo. Skutek takiego postępowania może być zupełnie odwrotny.
Aby skutecznie uniknąć nieprzyjemnych doświadczeń użytkownika, interaktywne reklamy zawsze powinny zachować się zgodnie z oczekiwaniami. Budowanie wzrokowych reklam, powinno upewnić użytkownika, że kliknięcie na nią nie spowoduje zasypaniem go ogromną ilością nowych okien przeglądarki.
4. Utrwalana
Trendy konsumenckie zmieniają się nieustannie, dlatego istotne jest, aby interakcja z reklamą była stałym współczynnikiem, a nie tylko jednorazowym wyjątkiem. Z tego powodu tak istotna jest odpowiednia optymalizacja reklamy, pod kątem czynników, tj. funkcjonalność, twórczość, układ, zawartość, nawigacja, przekierowanie, częstotliwość wyświetlania.
5. Native reklama
Natywna reklama (native reklama) pomoże Ci stworzyć odpowiednią interakcję z użytkownikiem, dającą większe szanse na powodzenie.
Native reklamy nie rozpraszają, bo pasują do estetyki strony internetowej, dzięki czemu użytkownicy traktują je przychylniej. Zazwyczaj są one bogate w treści, mają wideo, dostęp do mediów społecznościowych, a nawet własne zawartości. Zapewnia to szerokie możliwości dla wydawcy, gdyż mogą stworzyć unikalny i niepowtarzalny produkt.
6. Zawierająca bogate treści
Warto pomyśleć o tym, aby reklama działała jak mini-strona internetowa, która posiada pełne treści. Szczegóły i inspiracje można czerpać z aktualnej zawartości stron internetowych oraz portali społecznościowych. Następnie wprowadzić informacje do reklam graficznych w całej sieci za pośrednictwem płatnych publikacji w mediach.
Źródło: bannerflow.com, adpushup.com, nelioabtesting.com
ciekawe :D
OdpowiedzUsuń