środa, 4 marca 2015

Dobrze zaprojektowana strona WWW

Projekt strony WWW powinien spełniać oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów - zarówno tych zamawiających stronę internetową, jak i tych, którzy później będą z niej korzystać, przeglądając ofertę firmy. Do kluczowych elementów dobrze zaprojektowanej witryny należą:
  1. Grafika
Wygląd strony powinien budzić u osoby odwiedzającej pozytywne doznania wzrokowe i spełniać oczekiwania estetyczne. Niezwykle ważna jest spójność graficzna wszystkich elementów na stronie, także:
  • dopasowanie grafiki strony do ogólnie panujących trendów,
  • logo powinno być dominującym elementem, od którego wywodzi się cała kolorystyka strony,
  • strona powinna być czytelna i przejrzysta,
  • zdjęcia, multimedia nie powinny rozpraszać uwagi użytkowników,
  • odpowiednio wyróżnione menu – nawigacja to jeden z kluczowych elementów strony.

  1. Dane kontaktowe
To bardzo istotny element strony. Nie należy go pominąć projektując witrynę. Każdy klient powinien mieć dostęp do łatwego kontaktu z naszą firmą. Nie utrudnijmy mu tego, ponieważ może poczuć się urażony i zlekceważony.
 
  1. Pasek nawigacji – menu
Aby użytkownik mógł z łatwością poruszać się po naszej witrynie niezbędne jest menu. Budowa tego elementu powinna uwzględniać przede wszystkim czytelność i intuicyjność w korzystaniu. Klient chce łatwo dotrzeć do treści, które go interesują, a odpowiednia nawigacja powinna mu ułatwić to zadanie.

  1. Wyszukiwarka informacji na stronie
Jeśli na Twojej stronie znajduje się wiele produktów, a jej struktura jest bardzo rozbudowana pomyśl o wbudowaniu w projekt witryny opcji „Szukaj”. Może to znacznie ułatwić życie użytkownikowi.

  1. Interakcja z użytkownikiem serwisu
Aby łatwo dotrzeć do klientów i skutecznie skłonić ich do podjęcia współpracy, zadbajmy o wspólną interakcję. Większość ludzi chce mieć wpływ na to, co dzieje się wokół niego. Dlaczego nie zapewnić im tego podczas korzystanie ze strony? Interesującymi formami nawiązywania kontaktu są ankiety, oceny, komentarze umożliwienie wyrażenie opinii. Jeśli dobrze prowadzimy nasz interes i nie boimy się usłyszeć krytycznych uwag na temat firmy, nie powinniśmy unikać tej formy interakcji.

  1. Aktualizacja treści
Masz dużo treści na stronie lub prowadzisz sklep internetowy - aktualizuj na bieżąco wszystkie informacje. Użytkownik korzystając z serwisu doceni twój systematyczny wkład w jego poprawne działanie. Może właśnie to zaważy na pozytywniej decyzji dotyczącej współpracy z firmą. Śledź najnowsze trendy i zmieniaj swoją stronę, tak aby jej wygląd sprostał ich wymaganiom. Niech twój serwis idzie z biegiem czasu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz