środa, 18 marca 2015

Słowa kluczowe prawdę Ci powiedzą

Czym są słowa kluczowe?

Słowa kluczowe ang. keywords to jeden lub więcej wyrazów, które użytkownicy wpisują do wyszukiwarki Google, aby znaleźć potrzebne im informacje np. strony mobilne Kraków.

Można wyróżnić kilka typów fraz kluczowych

Frazy „długie ogony” ang. long-tail to słowa zawierające więcej niż dwa wyrazy, dokładnie sprecyzowane zwroty np. rowery miejskie serwis, sportowe buty do biegania. Pozycjonowanie tych słów jest raczej proste, ponieważ są doprecyzowane.

Ogólne wyrazy kluczowe – to krótkie, sprecyzowane słowa, np. wycieczki, samochód, rower. Pozycjonowanie takich słów kluczowych jest bardzo trudne, ponieważ jest bardzo duża konkurencyjność na rynku.

Nazwa firmy ang. brand (marka), zwane także kluczami brandowymi. Pomagają użytkownikom znaleźć firmę, której nazwę znają, ale nie wiedzą jaki jest adres strony internetowej.

Jak dobrać słowa kluczowe?

Odpowiednia analiza słów kluczowych jest kluczem do udanych działań marketingowych, tym samym do sukcesu biznesu internetowego.

Bardzo istotną sprawą w wyborze słów kluczowych jest ich konkurencyjność w wyszukiwarce. Od jej poziomu zależy koszt pozycjonowania konkretnej witryny oraz czas działań SEO. Konkurencyjność danych słów zależy od branży, liczby firm konkurencyjnych, optymalizacji strony pod kątem wyszukiwania fraz, ilości linków odsyłających do strony konkurenta (im więcej dobrych linków posiada konkurencja, tym ciężka walka o pozycję).

Trzy ważne uwagi

1. Pamiętaj wielkość liter nie ma znaczenia.
2. Odmiana wyrazów to dobry pomysł na urozmaicenie fraz.
3. Nie zamieszczaj słów kluczowych z błędem ortograficznym lub literówkami, Google automatycznie poprawia pisownie.


Narzędzia do planowania słów kluczowych

Najpowszechniejszym narzędziem do wybierania słów kluczowych pod pozycjonowanie jest Google AdWords, w którym płacisz tylko za wynik. Program umożliwia zwrócenie uwagi większej liczby klientów, dociera do nich, gdy potrzebują tego co oferujesz. Dzięki swojej powszechności pozwala reklamować się globalnie i lokalnie. Korzystając z Google AdWord: Keyword Planner możesz łatwo sprawdzić konkretne frazy, ich konkurencyjność i cenę. Oto kilka kroków jak to zrobić:
  1. Zaloguj się na stronie www.google.pl/adwords/.
  2. W górnym pasku menu znajdują się NarzędziaPlaner Słów Kluczowych.
  3. Następnie wybierz opcję, jakie działania chcesz podjąć. By planować słowa wybierz Szukaj propozycji nowych słów kluczowych i grup reklam.
  4. Wpisz swoją propozycję w miejscu wyszukiwania i kliknij Wyświetl propozycje.
  5. Przeanalizuj wyniki wyszukiwania i zobacz jaką konkurencyjność ma dana fraza oraz inne propozycje z nią związane.

Zwróć uwagę na to, że niektóre słowa kluczowe są wyszukiwane sezonowo, np. tylko w maju. Uzależnione są od pory roku lub miesięcy.

1 komentarz:

  1. Dziękuję za ciekawy wpis. Sam od jakiegoś czasu próbuję zdobyć nieco informacji dotyczących właśnie pozycjonowania. Moim zdaniem jest ono jednym ze skuteczniejszych form promocji. Sam fakt, że dana strona www pojawia się wysoko w wynikach wyszukiwania zwiększa szanse na uzyskanie dodatkowych odwiedzin na stronie, a przez to zdobycie zainteresowania daną ofertą. Teraz usługi pozycjonowania oferuje wiele firm, chociażby Ideo Sp. z o.o. - http://www.ideo.pl/emarketing/pozycjonowanie/.

    OdpowiedzUsuń