Czym jest konwersja?
Konwersja to akcja na
naszej stronie, która definiowana jest jako zadłużeniowy cel
naszych działań marketingowych np. zakup, zapisanie do newsletter'a
etc. Jest to po prostu liczba zrealizowanych celów podzielona przez
liczbę odbiorców.
Jeśli na Twojej stronie
internetowej znajdują się poniższe elementy z pewnością możemy
obliczyć współczynnik konwersji.
- Ogólny formularz kontaktowy na podstronie "Kontakt" z prośbą dane kontaktowe.
- Biuletyn formie
newsletter, pozwalający odwiedzającym na zapisanie się do
biuletynu e-mail.
- Formularz rezerwacyjny np. rezerwujący czas konsultacji.
- Dokument do pobrania bez opłat z cennymi informacjami na temat działalności i firmy.
- Sklep, koszyk – miejsce gdzie klient może kupić produkty.
Bez konwersji strona ma właściwe postać ulotki, której nikt nie chce oglądać, wyrzucając ją od razu do kosza. Nie można pozwolić, aby strona WWW była traktowana w ten sam sposób. Aby uniknąć wysokiego współczynnika odrzuceń, trzeba podejść pragmatycznie do swojej strony internetowej.
- Formularz rezerwacyjny np. rezerwujący czas konsultacji.
- Dokument do pobrania bez opłat z cennymi informacjami na temat działalności i firmy.
- Sklep, koszyk – miejsce gdzie klient może kupić produkty.
Bez konwersji strona ma właściwe postać ulotki, której nikt nie chce oglądać, wyrzucając ją od razu do kosza. Nie można pozwolić, aby strona WWW była traktowana w ten sam sposób. Aby uniknąć wysokiego współczynnika odrzuceń, trzeba podejść pragmatycznie do swojej strony internetowej.
Jak kontrolować
konwersję na stronie?
Po pierwsze należy poświęcić trochę czasu na analizę projektu. Zastanowić się co może mieć znaczący wpływ na współczynnik konwersji. Bardzo możliwe, że wygląd strony pozostawia wiele do życzenia - jest stara i wygląda nieprofesjonalnie. Jeśli na stronie są rzeczy trudne do znalezienia lub ciężko się po niej poruszać, to wszystko nie wróży jej to świetlanej przyszłości.
Po pierwsze należy poświęcić trochę czasu na analizę projektu. Zastanowić się co może mieć znaczący wpływ na współczynnik konwersji. Bardzo możliwe, że wygląd strony pozostawia wiele do życzenia - jest stara i wygląda nieprofesjonalnie. Jeśli na stronie są rzeczy trudne do znalezienia lub ciężko się po niej poruszać, to wszystko nie wróży jej to świetlanej przyszłości.
Upewnij się, że posiadasz call outs i calls-to-action na każdej podstronie. Sprawdź czy są one na tyle przekonujące, aby potencjalny klient skłonił się do podjęcia z Tobą współpracy oraz czy mają odpowiedni przekaz marketingowy. Możliwe, że trzeba wprowadzić modyfikację strony, zmienić kolory lub rozmieszczenie elementów.
Sprzyjaj lepszej
konwersji

Jeśli masz problem z
konwersją strony internetowej, skontaktuj się z profesjonalistami,
którzy odpowiednio zmodyfikują stronę lub stworzą nową. Stworzą
witrynę w pełni przyjazną dla odbiorcy. Zadbają, aby na Twojej
stronie było jak najwięcej osób, które zdecydują się na
transakcję - abonenci, klienci. Wyeliminują natomiast użytkowników,
którzy zaraz po załadowaniu odpuszczają stronę.
Możliwe, że rozpoczęcie
współpracy doświadczonymi specjalisty to najlepsze rozwiązanie
pozwalające zaoszczędzić czas, dające szansę na lepsze
prosperowanie strony.
Źródło: boostsuite.com, support.google.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz