czwartek, 5 marca 2015

Konwersja na stronie internetowej

Czym jest konwersja?

Konwersja to akcja na naszej stronie, która definiowana jest jako zadłużeniowy cel naszych działań marketingowych np. zakup, zapisanie do newsletter'a etc. Jest to po prostu liczba zrealizowanych celów podzielona przez liczbę odbiorców.

Jeśli na Twojej stronie internetowej znajdują się poniższe elementy z pewnością możemy obliczyć współczynnik konwersji.

- Ogólny formularz kontaktowy na podstronie "Kontakt" z prośbą dane kontaktowe.
- Biuletyn formie newsletter, pozwalający odwiedzającym na zapisanie się do biuletynu e-mail.
- Formularz rezerwacyjny np. rezerwujący czas konsultacji.
- Dokument do pobrania bez opłat z cennymi informacjami na temat działalności i firmy.
- Sklep, koszyk – miejsce gdzie klient może kupić produkty.

Bez konwersji strona ma właściwe postać ulotki, której nikt nie chce oglądać, wyrzucając ją od razu do kosza. Nie można pozwolić, aby strona WWW była traktowana w ten sam sposób. Aby uniknąć wysokiego współczynnika odrzuceń, trzeba podejść pragmatycznie do swojej strony internetowej.

Jak kontrolować konwersję na stronie?

Po pierwsze należy poświęcić trochę czasu na analizę projektu. Zastanowić się co może mieć znaczący wpływ na współczynnik konwersji. Bardzo możliwe, że wygląd strony pozostawia wiele do życzenia - jest stara i wygląda nieprofesjonalnie. Jeśli na stronie są rzeczy trudne do znalezienia lub ciężko się po niej poruszać, to wszystko nie wróży jej to świetlanej przyszłości.

Upewnij się, że posiadasz call outs i calls-to-action na każdej podstronie. Sprawdź czy są one na tyle przekonujące, aby potencjalny klient skłonił się do podjęcia z Tobą współpracy oraz czy mają odpowiedni przekaz marketingowy. Możliwe, że trzeba wprowadzić modyfikację strony, zmienić kolory lub rozmieszczenie elementów.


Sprzyjaj lepszej konwersji

Twoja nowa strona ma szerokie horyzont, dowiaduje się o niej coraz więcej osób. Gdy jest dobrze pozycjonowana trafia do niej coraz więcej potencjalnych klientów. Można znaleźć witrynę w wyszukiwarce lub wejść do niej poprzez link polecający. To najszersza część tunelu konwersji. Następnie użytkownik, który dotarł już do witryny przegląda ją wyłapując informację o firmie i oferowanych produktach oraz usługach. Właśnie w tym momencie z przeglądania strony rezygnuje najwięcej osób. Przyczyn takiego zachowania może być wiele, np. użytkownik nie mógł znaleźć tego, czego potrzebował lub został rozproszony przez inne dominujące elementy strony. Możliwie, że skontaktował się z nami, ale mimo wszystko rozmyślił się i nie dokonał transakcji. Na samym dole tunelu konwersji są klienci, którzy dokonali zakupu poprzez stronę.



Jeśli masz problem z konwersją strony internetowej, skontaktuj się z profesjonalistami, którzy odpowiednio zmodyfikują stronę lub stworzą nową. Stworzą witrynę w pełni przyjazną dla odbiorcy. Zadbają, aby na Twojej stronie było jak najwięcej osób, które zdecydują się na transakcję - abonenci, klienci. Wyeliminują natomiast użytkowników, którzy zaraz po załadowaniu odpuszczają stronę.

Możliwe, że rozpoczęcie współpracy doświadczonymi specjalisty to najlepsze rozwiązanie pozwalające zaoszczędzić czas, dające szansę na lepsze prosperowanie strony.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz