Określenie grupy docelowej
Kluczem do stworzenia odpowiedniej
grafiki i loga dla strony internetowej firmy jest z pewnością dobre
rozeznanie grupy docelowej, do której skierowana jest oferta.
Odpowiednie rozpoznanie klienta pozwala manewrować między
oczekiwaniami użytkowników i możliwościami współczesnej
grafiki. W zależności od grupy docelowej projekt graficzny będzie
się różnił pod wieloma względami np. strona, na której
sprzedawane są ubrania dla młodzieży może zawierać jako motyw
przewodni graffiti, ponieważ odbiorcami są głównie młodzi
ludzie. Natomiast zupełnie inaczej będzie prezentować się witryna
dla dużej firmy farmaceutycznej, gdzie powinna dominować spokojna,
stonowana kolorystka, ponieważ ofertę przeglądają zazwyczaj osoby
starsze wiekiem.
Cel ikonografii
Dobra grafika ma za zadanie przyciągnąć
uwagę klientów. Aby to zrobić musi być łatwa i zrozumiała w
odbiorze, lecz jednocześnie oryginalna i zapadająca w pamięć,
budząca pozytywne skojarzenia. Wizualizacja graficzna powinna
przedstawiać informacje o firmie bez konieczności używania
dodatkowych słów opisujących zakres działalności.
- czytelne – łatwe do odczytania już przy pierwszym zetknięciu się z nim,
- uproszczone – składające się z prostych form,
- rozpoznawalne – łatwo zapadające w pamięć,
- niepowtarzalne – przede wszystkim oryginalne,
- użyteczne – pozwalające poszerzyć zakres działalności bez komiczności zmiany grafiki.
Cechy dobrej grafika strony
internetowej:
- nawiązująca do działalności firmy,
- spójna kolorystycznie,
- zawierająca kolory zdefiniowane w palecie internetowej, aby uniknąć błędnego wyświetlania,
- zachowanie równowagi między jakością a rozmiarem (np. duże pliki wymagają długiego czasu wczytywania),
- odpowiedni wybór formatu pliku (grafika powinna być zapisana w różnych formatach i stosowana zgodnie z jego przeznaczeniem),
- łatwa i przyjemna w odbiorze,
- nawiązująca do współczesnych trendów.
Źródło: adobe.com, creativebits.org, webdesignerdepot.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz