środa, 8 kwietnia 2015

Jaką grafikę stworzyć, aby łatwiej wypromować firmę?

Określenie grupy docelowej

Kluczem do stworzenia odpowiedniej grafiki i loga dla strony internetowej firmy jest z pewnością dobre rozeznanie grupy docelowej, do której skierowana jest oferta. Odpowiednie rozpoznanie klienta pozwala manewrować między oczekiwaniami użytkowników i możliwościami współczesnej grafiki. W zależności od grupy docelowej projekt graficzny będzie się różnił pod wieloma względami np. strona, na której sprzedawane są ubrania dla młodzieży może zawierać jako motyw przewodni graffiti, ponieważ odbiorcami są głównie młodzi ludzie. Natomiast zupełnie inaczej będzie prezentować się witryna dla dużej firmy farmaceutycznej, gdzie powinna dominować spokojna, stonowana kolorystka, ponieważ ofertę przeglądają zazwyczaj osoby starsze wiekiem.


Cel ikonografii

Dobra grafika ma za zadanie przyciągnąć uwagę klientów. Aby to zrobić musi być łatwa i zrozumiała w odbiorze, lecz jednocześnie oryginalna i zapadająca w pamięć, budząca pozytywne skojarzenia. Wizualizacja graficzna powinna przedstawiać informacje o firmie bez konieczności używania dodatkowych słów opisujących zakres działalności.

Aby logo spełniało swoją funkcję musi być przede wszystkim:
  • czytelne – łatwe do odczytania już przy pierwszym zetknięciu się z nim,
  • uproszczone – składające się z prostych form,
  • rozpoznawalne – łatwo zapadające w pamięć,
  • niepowtarzalne – przede wszystkim oryginalne,
  • użyteczne – pozwalające poszerzyć zakres działalności bez komiczności zmiany grafiki.

Cechy dobrej grafika strony internetowej:
  • nawiązująca do działalności firmy,
  • spójna kolorystycznie,
  • zawierająca kolory zdefiniowane w palecie internetowej, aby uniknąć błędnego wyświetlania,
  • zachowanie równowagi między jakością a rozmiarem (np. duże pliki wymagają długiego czasu wczytywania),
  • odpowiedni wybór formatu pliku (grafika powinna być zapisana w różnych formatach i stosowana zgodnie z jego przeznaczeniem),
  • łatwa i przyjemna w odbiorze,
  • nawiązująca do współczesnych trendów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz