Koszty
Wydatki uzależnione są od zakresu
działań SEO, na jakie się zdecydujesz. Nie da się jednoznacznie
określić ile dana usługa będzie kosztować. Duże znaczenie ma
forma rozliczenia. Wszystko zależy od tego czy decydujesz się na
umowę typu success-fee czy na umowę ryczałtową.
Success-fee, przy płatności za efekt
jest korzystna, gdy masz małą liczbę fraz do wypozycjonowania np.
5 prostych i konkretnych, typu: fryzjer Kraków, Kraków fryzjer itp.
W tym przypadku płacisz tylko za frazy, które weszły na pozycje
pierwszej dziesiątki w wyszukiwarce.
Umowa ryczałtowa jest znacznie
korzystniejsza dla klienta, którego biznes wymaga wypozycjonowania
wielu fraz, a rynek działania określany jest jako trudny (duża
konkurencja) np. usługi transportowe.
Zerwanie umowy
Jeśli nie jesteś zadowolony z efektów
umowy success-fee łatwo jej nie zerwiesz, gdyż osoba zajmująca się
całym zagadnieniem także chce mieć z tego jakiś zarobek, który
możliwy jest dopiero po paru miesiącach działalności SEO.
Natomiast w przypadku umowy ryczałtowej zawartej na czas
nieokreślony, możesz mieć nawet miesięczny okres wypowiedzenia.
Pomyłka we frazie
Twardym orzechem do zgryzienia jest
także fakt pomyłki we frazie. Postawisz na frazę, która wydaje
się być dobra, lecz w efekcie nie generuje żadnej sprzedaży, mimo
licznych zapytań w wyszukiwarce. Pomimo właściwej estymacji ruchu
na stronie fraza nie przynosi spodziewanych skutków. W przypadku
umowy ryczałtowej zmiana może być dokonana w każdym czasie.
Natomiast przy success-fee problem będzie ciągnął się przez
kolejne miesiące. Pamiętaj, ze każda fraza zarabia dla twojej
firmy. Nie pozwól sobie na spadek sprzedażowy.
Inwestycja
Pieniądze, która przeznaczysz na
pozycjonowanie swojej strony nie należy traktować jako koniecznego
wydatku. Powinny być postrzegane jako inwestycja w rozwój firmy, z
której z czasem będziesz mógł czerpać jak najwięcej korzyści.
Źródło: abventor.com, pl.wikipedia.org
Myślę, że ciężko tak jednoznacznie określić koszt pozycjonowania, ponieważ na jego ostateczny poziom zależny jest od szeregu czynników - takich jak m.in. wybór metody pozycjonowania, konkurencyjność branży i pozycjonowanych fraz czy liczba słów kluczowych. A jeśli zastanawiamy się jak to będzie wyglądało w przypadku naszej strony internetowej, dobranych fraz oraz pozostałych kwestii to zawsze możemy zorientować się w firmie realizującej usługi pozycjonerskie np. http://www.ideo.pl/emarketing/pozycjonowanie/.
OdpowiedzUsuń