poniedziałek, 16 marca 2015

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?

Koszty

Wydatki uzależnione są od zakresu działań SEO, na jakie się zdecydujesz. Nie da się jednoznacznie określić ile dana usługa będzie kosztować. Duże znaczenie ma forma rozliczenia. Wszystko zależy od tego czy decydujesz się na umowę typu success-fee czy na umowę ryczałtową.

Success-fee, przy płatności za efekt jest korzystna, gdy masz małą liczbę fraz do wypozycjonowania np. 5 prostych i konkretnych, typu: fryzjer Kraków, Kraków fryzjer itp. W tym przypadku płacisz tylko za frazy, które weszły na pozycje pierwszej dziesiątki w wyszukiwarce.

Umowa ryczałtowa jest znacznie korzystniejsza dla klienta, którego biznes wymaga wypozycjonowania wielu fraz, a rynek działania określany jest jako trudny (duża konkurencja) np. usługi transportowe.

Zerwanie umowy

Jeśli nie jesteś zadowolony z efektów umowy success-fee łatwo jej nie zerwiesz, gdyż osoba zajmująca się całym zagadnieniem także chce mieć z tego jakiś zarobek, który możliwy jest dopiero po paru miesiącach działalności SEO. Natomiast w przypadku umowy ryczałtowej zawartej na czas nieokreślony, możesz mieć nawet miesięczny okres wypowiedzenia.

Pomyłka we frazie

Twardym orzechem do zgryzienia jest także fakt pomyłki we frazie. Postawisz na frazę, która wydaje się być dobra, lecz w efekcie nie generuje żadnej sprzedaży, mimo licznych zapytań w wyszukiwarce. Pomimo właściwej estymacji ruchu na stronie fraza nie przynosi spodziewanych skutków. W przypadku umowy ryczałtowej zmiana może być dokonana w każdym czasie. Natomiast przy success-fee problem będzie ciągnął się przez kolejne miesiące. Pamiętaj, ze każda fraza zarabia dla twojej firmy. Nie pozwól sobie na spadek sprzedażowy.

Inwestycja

Pieniądze, która przeznaczysz na pozycjonowanie swojej strony nie należy traktować jako koniecznego wydatku. Powinny być postrzegane jako inwestycja w rozwój firmy, z której z czasem będziesz mógł czerpać jak najwięcej korzyści.

1 komentarz:

  1. Myślę, że ciężko tak jednoznacznie określić koszt pozycjonowania, ponieważ na jego ostateczny poziom zależny jest od szeregu czynników - takich jak m.in. wybór metody pozycjonowania, konkurencyjność branży i pozycjonowanych fraz czy liczba słów kluczowych. A jeśli zastanawiamy się jak to będzie wyglądało w przypadku naszej strony internetowej, dobranych fraz oraz pozostałych kwestii to zawsze możemy zorientować się w firmie realizującej usługi pozycjonerskie np. http://www.ideo.pl/emarketing/pozycjonowanie/.

    OdpowiedzUsuń